| Strateji üretimi | |
|
+5Cem Ozdemir tolga zorba Baris Karacaoren ZaferDerelioğlu Mustafa Tural 9 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 22, 2010 12:23 pm | |
| Halil tek pitte belirlediğinden daha yüksek riskler kullanmak çokda mümkün görünmüyor bir ihtimal 10 10 15 riskler uygun olabilir karar senin kardeşim... | |
|
| |
Halil Akinci
Mesaj Sayısı : 16 Kayıt tarihi : 27/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 22, 2010 2:03 pm | |
| - Mustafa Tural demiş ki:
- Halil tek pitte belirlediğinden daha yüksek riskler kullanmak çokda mümkün görünmüyor bir ihtimal 10 10 15 riskler uygun olabilir karar senin kardeşim...
Teşekkür ederim abi.Geçiş zor olduğu için attack ve defans risklerini kullanmamak mantıklı.Tek geriye kalan Track clear seçeneği.Belirttiğin gibi 15 te kalıcak. | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 22, 2010 4:53 pm | |
| 15den fazlada kullanabilirsiniz amatorde kendinizi kısıtlamayın 30a kadar yolu var.. | |
|
| |
Cem Ozdemir
Mesaj Sayısı : 45 Kayıt tarihi : 27/02/10 Yaş : 62 Nerden : Bursa - TURKIYE
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 22, 2010 10:25 pm | |
| Anlaşıldı... Teknik yönetimin genel öngörüsü; geçişin zor olduğu bu pistte "overtake" ve "defens"i zorlamanın bir anlamı olmadığı doğrultusunda..! O zaman "0 0 15 0" varyasyonu hem araçları hem de lastikleri korumak için en iyi seçenek olacaktır. Geçiş ve yerini korumak için ayrıca bir çaba kullanılmadığı için buradan sağlanacak olan avantaj, herhalde "Hard-Tek Pit" uygulamasında clear track için atanan 15 risk değerini rahatça kaldırabilir, öyle değil mi..?!
Eğer teknik yönetimde aksi doğrultuda bir görüş yoksa ben böyle yapmayı düşünüyorum. | |
|
| |
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 1:14 am | |
| Arkadaşlar, handling'i arttırmak için özellikle hangi parçaları update etmek gerekiyor, yardımcı olursanız sevinirim. Tşk. |
|
| |
tolga zorba
Mesaj Sayısı : 81 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 48 Nerden : Manisa
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 2:32 am | |
| evet yarışımız melbourne avustralya. çalışmalara biraz erken başlaalım üzerimizdeki ölü toprağını atalım dedim. medium ve hard lastikler arasındaki fark: 0,513 saniye 0,513 saniye0,513 saniyesert hamurla tek düşünülemeyecek kadar yüksek bir fark. hele ki pit yolunun 16,5 saniye gibi bir değerde olduğunu da göz önünde bulundurduğumuzda kesinlikle 2 ve hatta 3 pitten korkulmadan çıkılabilecek bir yarış. lastik değerlerinden emin olamadım. extra 3 pit stratejisi ile biraz uçalım düşüncesi ağır basıyor. oh beee sezon başlasın böyle biraz yaaa. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- düzeltme: sen gecenin 2:30unda ayar çekmeye çalışırsan böyle olur işte. ayarı 20 derece sıckalıkta yap ondan sonra 25-30 derece sıcaklıkta yarış yap. 0,513 saniyelik fark 20 derece sıcaklık için geçerli yani yarış içnde bu fark gitgide düşecek. yine de soft lastiklerle 3 pit ile medium lastiklerle 2 pit arasında bir yarış düşünülebilir. yarışın başında hızlı başlayarak biraz kopmak sonra daha sakin bir tempoyla aradaki farkı korumak da düşünülebilir. mediumlarla biraz risk de kullanarak ekstra soft ve softçuların arayı açmasına müsaade etmeyerek onlar fazladan yaptıkları pite girdikçe önlere yükselmek de ayrı bir strateji olarak düşünülebilir. elinde eski sezon dataları bulunan arkadaşlarımız çeyizlerini bir çıkarsınlar da lastiklerin dayanımlarını görelim. ona göre üzerinde oynamaları yapabiliriz. stintler için verilen sıcaklık eşikleri çok kritik. alt sınıra yakın seyretmesi ile üst sınıra yakın olması seçeceğimiz stratejiyi belirleyecek. yağmur yok ama yine müneccimlik yapacağız. haydi hayırlısı. | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 12:28 pm | |
| geçen sezon 40 derecenin üzerinde bir sıcaklık ile medium 2 pit yapmışım risklerde 15 15 25 miş,lvl 1 araçla. Sıcaklığın 20 derece düştüğünü warsayarsak soft 10 10 15 0 risk,lvl 3 araçla ile bu yarış çıkar gibi.
Benim gördüğüm en mantıklı strateji bu gibi ama tabi son karar teknik ekibin.Saygılarımla. | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 12:36 pm | |
| Geçmiş yarış tecrübelerime göre; soft 2pit 40clear track riski ile ucu ucuna yarışı bitirmişim.. Hamur arası farkların yüksekliği ve pit yolunun kısalığından dolayı e.soft 3pit yapmayı planlıyorum.. Amatorde level6 araçlar için e.soft 2pit düşük risklerle çıkarır gibi geliyor.. Test pistinde bununla ilgili deneme yapabilrisiniz... | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 1:19 pm | |
| Önümüzde ki 2 gün boyunca yollarda olacağım o yüzden şimdiden bütün ayarlamları bitiriyorum.
rookide 10 10 15 riskle veya daha fazlasını soft 2 pit stratejisiyle çıkartılabilrimi? Yani limiti sizce nedir
risklerin soft 2 pit stratejisinde ?
herkese yarışta başarılar dilerim. | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 24, 2010 2:13 pm | |
| 25clear track riskle kadar kaldırır.. | |
|
| |
Halil Akinci
Mesaj Sayısı : 16 Kayıt tarihi : 27/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 25, 2010 8:21 pm | |
| Tolga abi'nin belirttiği gibi hamur farkları çok yüksek.Lastik konusunda Melbourne için elimde hiç bir bilgi yok Çoğu kişi gibi benimde kafamda soft 2 pit yada e.soft 3 pit var fakat overtake değerinin düşük olması soft 2 pit yapmaya daha çok yakınlaştırıyor beni.Bir yandanda Sürücüme ve araca güvendiğim için e.softlarla 3 pit yapmak aklımdan geçmiyor değil. Her iki türlüde yüksek risklerle çıkıcam yarışa.Wear oranlarım; Chassis 7 76% Engine 7 53% Front Wing 6 34% Rear Wing 6 34% Underbody 7 0% Sidepods 5 72% Cooling 5 76% Gearbox 6 18% Brakes 8 33% Suspension 6 23% Electronics 6 58% Yakıt toplamını ise yüksek riskleride düşünerek 228 lt hesapladım.Dediğim gibi tek takıldığım nokta lastik seçimim.15-15-35 risklerle bu parçalar dayanır diye düşünüyorum. Saygılarımla!!! | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 25, 2010 9:18 pm | |
| hava sıcakığı yüksek olduğu için parçalar biraz fazla aşınacakdır ama senin parçalar yüksel levelli olduğundan dolayı yarış sonunu görür en fazla son 10 tur dumanlar bu bölümde sıralama kaybetmemek için 15 15 35 50 şeklinde risklerii düzenlersen yarışı fazla sıra kaybetmeden bitirirsin . | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 25, 2010 9:20 pm | |
| arkadaşlar bu yarış için en iyi strateji soft 2 pittir , rookie araçlar 10 10 15 0 risk alabilirler daha fazla risk lastikleri fazla aşındırıp fazladan bad lap olarak geri döner herkese kolay gelsin... | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi C.tesi Mart 27, 2010 4:28 pm | |
| Brno için Qualifylerde kesinlikle Extrasoft kullanın arkadaşlar!!! | |
|
| |
Gokhan Tunç
Mesaj Sayısı : 13 Kayıt tarihi : 02/03/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 28, 2010 9:56 am | |
| Bu yarış benim için çok önemli bu yüzden strateji konusunda yardım istiyorum.
Eğer ıslak zemin lastikleri ile çıkarsam yağmur 3-5 tur yağsa bile en az 6-7 sıra gerileyeceğim için trafiğe kapılma ihtimalim çok yüksek.Bu yüzden kuru zemin lastikleri ile başlayayım diyorum.Trafiğe takılmaz isem ilk 1.liğimi yaşayabilirim.Ama 3-5 tur için kuru zemin lastikleri ile çıkmak...
Yardım edebilirseniz sevinirim. | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 28, 2010 12:47 pm | |
| zaten yağmur5tur sonra başlarsa ve kuru kullananlar seni önüne geçse bile yağmur başladıgında hepsini yeniden geçeceksin trafiğe kalma ihtimalin yok.. Hangi lastikle başlayacagına kendin karar ver bence içinden nasıl geliyorsa.. | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 29, 2010 11:17 am | |
| Arkadaşlar bu yarış için 2 strateji var ya extralarla yarışa başlayıp yağmur yağınca pite girmek yada rainlerle başlayıp yağmur yağdığında pit gereksinimi olmadan avantaj sağlamak.
extralarla başlayanlar için 10- 12 turluk benzinle başlamak ve sonrası için garanti olması açısından 26 ve 26 turluk benzinler alarak yarışı tamamlamak... rainlerle başlayanlar içinse 24 ve 33 tur olarak hesap yapıp yarışı tamamlamak.başlangıç için yağmur lastikleri kuru zeminde fazla aşınacağı için pit zamanları bu şekilde ayarlarsanız yarışı daha rahat izlersiniz. | |
|
| |
tolga zorba
Mesaj Sayısı : 81 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 48 Nerden : Manisa
| Konu: Geri: Strateji üretimi Salı Mart 30, 2010 2:24 pm | |
| Mustafa üçüncü bir ihtimal bırakmamışsın. gerçekten de bu hava şartlarında çalışacak başka strateji yok. haa yarış içinde ekstrem durumlar oluşur da zırt pırt yağmur yağar ve birileri hiç pite girmemek üzere strateji seçmiştir ancak o zaman işe yaramaz. fakat dediğim gibi normal şartlar için seçilebilecek yegane 2 strateji bu. | |
|
| |
Halil Akinci
Mesaj Sayısı : 16 Kayıt tarihi : 27/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Cuma Nis. 09, 2010 2:36 pm | |
| 0-0-10-30 risklerle +soft lastiklerle 2 pit yapıcam fakat bu yarış yine dumanlar içinde tamamlayabilirim herhalde.En yüksek wear oranım %84 brakes lvl 6 (frenlemenin yüksek olmadığı bir yarış) diğerleri bir sorun çıkarmıycak gibi görünüyor.Herkese başarılar dliyorum... | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Cuma Nis. 09, 2010 3:05 pm | |
| yarış dışı kalmak istemiyorsan 4.riskini biraz daha yüksek tutabilirsin.. | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Nis. 15, 2010 12:12 pm | |
| Çin grand prixi için en iyi strateji hard tek pit gibi duruyor arkadaşlar lastik hamurları arası zaman farkı çok düşük 0,125 sn civarı ama medium 2 de bir seçenek tabiki kararınızı buna göre verin soft 3 yada extra 4 gibi stratejilerden uzak duralım , hepimize iyi yarışlar, bol puanlar... | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Nis. 15, 2010 5:23 pm | |
| hardlarla kaç km gidilebilir 0 0 0 100 riskle ? | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Nis. 15, 2010 6:18 pm | |
| sanıyorum hardlar bu yarış senin risklerinle 175 km civarı gidebilir gibi duruyor. | |
|
| |
tolga zorba
Mesaj Sayısı : 81 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 48 Nerden : Manisa
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Nis. 15, 2010 6:36 pm | |
| hiç yağmur yağmayacakmış gibi strateji yaparsak ve yağmur yağdığında da pite girmeme gibi bir seçenek alırsak hard tek pit.
yağmurun yağacağını ve uzun süreceğini düşünerek bir strateji yapacak olursak da medium 2 pit getirisi olabilecek stratejiler olarak görünüyor.
işi müneccimliğe dökerek yağmurun erken başlayacağını ve yağmur lastikleriyle başlamayı uygun görmemiz halinde yine medium 2 pit göze ilk çarpan strateji oluyor. 305 km lik yarışın son 200 kmsi kuru geçileceğini ve hsert hamurun 200 kmyi pit yapmadan bitiremeyeceğini düşünürsek kuruya geçtikten sonra hardla 1 pit yapmak yerine mediumla 1 pit yapmak ve yarışı bititmek en mantıklı strateji.
ancak sonuç olarak kuru ile başlayıp yağmur lastiklerine geçmek ve sonra yeniden kuruya geçmek kuruda tekrar pit yapmak derken toplam 3 pit yapılıyor. değişim yapmadan hard tek stratejisi ile karşılaştırıldığında fazladan 2 pit. ki bu da kafadan 2 dakika demek. yağmur uzun sürer ben bu 2 dakikayı kapatırım diyen varsa buyursun yağmur lastiklerini taksın. şansına ve tahmin kabiliyetine güvenen varsa da yağmur lastikleriyle başlasın. ama ben şahsen şansıma güvenmiyorum. en risksiz seçeneği alıyorum ve hard tek diyorum.
yakıt tüketimi very high olan pistte bir önceki yarışta kullanılan yakıtın 5-10 litre daha azını koymak (özellikle başlangıç yakıtı olarak) bir opsiyon. ama yağmurun hiç düşmemesi halinde bu strateji patlayabilir. varsın 10 litre fazla benzinle çıksın. fazladan pit yapmaktan iyidir. | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Nis. 15, 2010 6:45 pm | |
| - TOLGA ZORBA demiş ki:
- hiç yağmur yağmayacakmış gibi strateji yaparsak ve yağmur yağdığında da pite girmeme gibi bir seçenek alırsak hard tek pit.
yağmurun yağacağını ve uzun süreceğini düşünerek bir strateji yapacak olursak da medium 2 pit getirisi olabilecek stratejiler olarak görünüyor.
işi müneccimliğe dökerek yağmurun erken başlayacağını ve yağmur lastikleriyle başlamayı uygun görmemiz halinde yine medium 2 pit göze ilk çarpan strateji oluyor. 305 km lik yarışın son 200 kmsi kuru geçileceğini ve hsert hamurun 200 kmyi pit yapmadan bitiremeyeceğini düşünürsek kuruya geçtikten sonra hardla 1 pit yapmak yerine mediumla 1 pit yapmak ve yarışı bititmek en mantıklı strateji.
ancak sonuç olarak kuru ile başlayıp yağmur lastiklerine geçmek ve sonra yeniden kuruya geçmek kuruda tekrar pit yapmak derken toplam 3 pit yapılıyor. değişim yapmadan hard tek stratejisi ile karşılaştırıldığında fazladan 2 pit. ki bu da kafadan 2 dakika demek. yağmur uzun sürer ben bu 2 dakikayı kapatırım diyen varsa buyursun yağmur lastiklerini taksın. şansına ve tahmin kabiliyetine güvenen varsa da yağmur lastikleriyle başlasın. ama ben şahsen şansıma güvenmiyorum. en risksiz seçeneği alıyorum ve hard tek diyorum.
yakıt tüketimi very high olan pistte bir önceki yarışta kullanılan yakıtın 5-10 litre daha azını koymak (özellikle başlangıç yakıtı olarak) bir opsiyon. ama yağmurun hiç düşmemesi halinde bu strateji patlayabilir. varsın 10 litre fazla benzinle çıksın. fazladan pit yapmaktan iyidir. Arkadaşlar yağmur konusunu düşünmeyelim yağmur yağması çok düşük bir ihtimal ve bence yağmayacak ama yine de siz kendiniz bilirsiniz... | |
|
| |
| Strateji üretimi | |
|