| Strateji üretimi | |
|
+5Cem Ozdemir tolga zorba Baris Karacaoren ZaferDerelioğlu Mustafa Tural 9 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Strateji üretimi Perş. Mart 11, 2010 5:41 pm | |
| Arkadaşlar bu bölümde stratejiler ile ilgili görüşlerimizi yazacağız... | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 11, 2010 5:49 pm | |
| Rookeler için bu sezon boyunca uygulanmasını istediğimiz strateji şu şekilde ( bu strateji daha önce denenmiş ve oldukça başarılı olmuştur , bu yüzden rookiedeki arkadaşlarımın tamamının uymasını istiyorum) :
1) Sezonun başında yüksek risklerle yarışlara çıkacağız .( sezon başı için 20 20 40 0 ile 25 25 50 0 arası ) 2) Test takvimine aynen uyulması 3) Aracınızın leveli 3 levele ulaştığı zaman yarışlarda kullanılacak risklerin 5 5 10 0 olması 4) Aracınız 4 levele ulaştığı zaman 0 0 0 0 risklerin kullanılması
Bu şekilde uyguladığımız taktik ile sezon sonu en az 100 puan ve 20 m para ve 5 level araç ile amatör gruba çıkabilirsiniz ve amatör grupda çok fazla zorlanmadan kalırsınız ... Saygılarımla ... | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 11, 2010 6:05 pm | |
| Güzel düşünülmüş bir strateji öncelikle ellerine sağlık ancak benm 1 sorum var bahreyn 100 turluk bir test sonrası malum lvl 1parçalar biraz yıprandı ve bu bahsettiğin risklerle yarışı çıkarırmı. Yıpranma bölumune yazdım parçaları.
2.sorum da yarış stratejimiz nasıl olacak lastik seçimi özellikle bu riskler ve sıcaklıkla birleştiğinde sanırım hard olacak rookie için ? | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 11, 2010 6:08 pm | |
| - ZaferDerelioğlu demiş ki:
- Güzel düşünülmüş bir strateji öncelikle ellerine sağlık ancak benm 1 sorum var bahreyn 100 turluk bir test sonrası malum lvl 1parçalar biraz yıprandı ve bu bahsettiğin risklerle yarışı çıkarırmı.
Yıpranma bölumune yazdım parçaları.
2.sorum da yarış stratejimiz nasıl olacak lastik seçimi özellikle bu riskler ve sıcaklıkla birleştiğinde sanırım hard olacak rookie için ? Bu yarış için bu risklerle medium 2 pit uygun duruyor parçalarda bu yarışı ve yarış sonrası testi çıkarır ... | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 6:29 pm | |
| Rookie grupda yarışan arkadaşlar için bu yarış riskleri 10 10 25 0 veya 15 15 25 0 civarında öngörüyoruz sezon başı itibarı ile yarış sıcaklıklarının yüksek olması aşınmaları beklediğimizden fazla çıktı o yüzden risklerde biraz kısma yapıyoruz , her yarış öncesi duruma göre stratejik değişim yapmak gerekecek bu yarışı bu risklerle atlatalım zaten çoğunuzda araçlar 2 levele yükseldi , kolay gelsin arkadaşlar... | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:01 pm | |
| Medium 2 pit rookie araçları çıkartamaz.. Zaten medium ve hard arsındaki zaman farkı yüksek sıcaklık nedeniyle çok az bu nedenle rookiede hard 2 pit en iyisi | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:04 pm | |
| medium 2 pit diye kimse birşey demedi sanırım barış.Bencede hard 2 ama riskler tek pite göre gerekli zaman farkını kazandırabilirmi konusunda biraz endişelerim var 0 risklerle tek pit denebilirmi u yarış için diye düşünmekdeyim... | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:22 pm | |
| Chassis 1 68% Engine 2 18% Front Wing 2 18% Rear Wing 2 21% Underbody 1 64% Sidepods 2 12% Cooling 2 18% Gearbox 2 22% Brakes 2 15% Suspension 2 12% Electronics 1 57%
Bu parça durumun göre risklerim ne olmalıdır? | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:24 pm | |
| bu parçalar 15 15 25 riske kadar çıkarır yarışı | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:27 pm | |
| Peki çok teşekkürler rookie için lastik seçimi hard 2 pit olacak sanırım ve son olarak ta kuru lastiklerle mi start alalım yoksa riske girmeyelimmi önerin nedir? | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:48 pm | |
| bence yağmur erken duracak o yüzden hardlarla başlamak daha doğru olur ... | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:55 pm | |
| - Mustafa Tural demiş ki:
- ZaferDerelioğlu demiş ki:
- Güzel düşünülmüş bir strateji öncelikle ellerine sağlık ancak benm 1 sorum var bahreyn 100 turluk bir test sonrası malum lvl 1parçalar biraz yıprandı ve bu bahsettiğin risklerle yarışı çıkarırmı.
Yıpranma bölumune yazdım parçaları.
2.sorum da yarış stratejimiz nasıl olacak lastik seçimi özellikle bu riskler ve sıcaklıkla birleştiğinde sanırım hard olacak rookie için ? Bu yarış için bu risklerle medium 2 pit uygun duruyor parçalarda bu yarışı ve yarış sonrası testi çıkarır ... Burada medium 2pit demişsin:) | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 7:58 pm | |
| - Baris Karacaoren demiş ki:
- Mustafa Tural demiş ki:
- ZaferDerelioğlu demiş ki:
- Güzel düşünülmüş bir strateji öncelikle ellerine sağlık ancak benm 1 sorum var bahreyn 100 turluk bir test sonrası malum lvl 1parçalar biraz yıprandı ve bu bahsettiğin risklerle yarışı çıkarırmı.
Yıpranma bölumune yazdım parçaları.
2.sorum da yarış stratejimiz nasıl olacak lastik seçimi özellikle bu riskler ve sıcaklıkla birleştiğinde sanırım hard olacak rookie için ? Bu yarış için bu risklerle medium 2 pit uygun duruyor parçalarda bu yarışı ve yarış sonrası testi çıkarır ...
Burada medium 2pit demişsin:) o bir önceki yarış bak tarihe barış | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Paz Mart 14, 2010 8:56 pm | |
| hmm pardon o zaman | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| |
| |
tolga zorba
Mesaj Sayısı : 81 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 48 Nerden : Manisa
| Konu: Geri: Strateji üretimi Çarş. Mart 17, 2010 12:07 pm | |
| yağmur ihtimalinin görünmediği bu yarışta geçen yarışa kıyasla nispeten rahatız. ne de olsa yağmur ne zaman başlar ne zaman durur gibi müneccimlik gerektirecek durumlarla karşı karşıya değiliz.
Mustafanın yoğunluğu nedeniyle bizbizeyiz. son güne bırakmadan genel strateji ile ilgili tartışmalara bugündne başlayarak en doğru stratejiyi belirleyelim. herkes sandıklarındaki eski a1 ring datalarını çıkartsın baksın.
benim elimde a1 ring datası yok. mecburen benzer karakterdeki pistlerle kıyaslama yapabileceğiz.
hamurlar arasındaki fark sadece 0,17 saniye. ki bu da extralarla 3 pit seçeneğini doğrudan doğruya göz ardı etmemiz sonucunu getirebilir diye düşünüyorum. peki extralar ile bu pistte 2 pit yapılabilir mi? cevap evet yapılabilir AMA SICAKLIĞIN 0 CVARINA DÜŞEREK YARIŞIN KAR ALTINDA YAPILMASI HALİNDE. bu sıcaklıkta olmaz.
geriye kalan stratejiler soft 2 pit, medium 2 pit, medium tek pit ve hard tek pit. açıkçası elimde soft lastik dayanımıyla ilgili yeterli veri yok. 2 pit çıkartabilir mi bilemiyorum. zannediyorum ki bu sıcaklıkta bad lap atar ama çıkartacaktır. keza mediumlarla da tek pit yapılabilir sanırım. ama işi riske atmamak için elindeki datalarla konuşacak birilerine ihtiyaç var. | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Perş. Mart 18, 2010 9:12 pm | |
| Bende de data yok ama risk alacak rookideki arkadaşlar için medium 2 pit gibi gozukuyor.Ne yazık ki bende bu aralar yogunum eve yeni geldim biraz uzanıp daha sonra wing değerlerini vermeyi dusunuyorum gecikme için kusura bakmayın. | |
|
| |
Cem Ozdemir
Mesaj Sayısı : 45 Kayıt tarihi : 27/02/10 Yaş : 62 Nerden : Bursa - TURKIYE
| Konu: Geri: Strateji üretimi Cuma Mart 19, 2010 4:01 am | |
| A1 RING - AVUSTURYA yarışı için Tüm R grup araçlarda, (15 15 25 risklerde) en uygun strateji "Soft'larla 2 Pitstop"dur. Burada dikkat edilmesi gereken husus; pitstop aralarını fazla açmamaktır. Aksi taktirde uzayan mesafe lastiklerdeki "bad km" oranını artıracak ve de zaman yitimine neden olacaktır. En uygun pit durakları (1. pitstop için) 23 ya da 24. turlar; (2. pitstop için de) 46 ya da 47. turlardır.
Yakıt konusunda, normal şartlarda R grup araçlar için 265-270 litre gibi bir miktar yakıt problemi yaşamadan ve de sorunsuz olarak finish görür. Ancak, mutlaka kendi sürücünüzün sarfiyat tutumunu gözönünde bulundurmalısınız. Bu miktar 10 litre fazla da olabilir ya da 5 litre daha az da olabilir.
Hepinize başarılı yarışlar diliyorum. | |
|
| |
tolga zorba
Mesaj Sayısı : 81 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 48 Nerden : Manisa
| Konu: Geri: Strateji üretimi Cuma Mart 19, 2010 12:51 pm | |
| Cem Abi öyle sanıyorum genel bir kaide olarak yazmamışsındır soft 2 pit stratejisinin optimum olduğunu. sıcaklık değerlerini de hesaba katmış mıydın abi? | |
|
| |
Serpil Tural
Mesaj Sayısı : 37 Kayıt tarihi : 01/03/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Cuma Mart 19, 2010 1:40 pm | |
| Benim düşüncemde cem abinin dediği gibi. Mustafa yoğun olduğunda böyle oturup bekliyoruz bence böyle olmamalı ben 10 10 18 risklerle softların bad lap atmadan 2 pit çıkaracağını düşünerek kararımı bu şekilde verdim.Benim grup cidden zor bu yarış sonrası aracı 1 level yukarı çıkaracağım ve sürücüyü denemek için bir risk alayım dedim bakalım ne olur yarış sonrası görürüz.Herkese iyi yarışlar... | |
|
| |
Cem Ozdemir
Mesaj Sayısı : 45 Kayıt tarihi : 27/02/10 Yaş : 62 Nerden : Bursa - TURKIYE
| Konu: Geri: Strateji üretimi C.tesi Mart 20, 2010 6:12 am | |
| - TOLGA ZORBA demiş ki:
- Cem Abi öyle sanıyorum genel bir kaide olarak yazmamışsındır soft 2 pit stratejisinin optimum olduğunu. sıcaklık değerlerini de hesaba katmış mıydın abi?
Tabii ki genel bir kaide değil; sadece eldeki tüm veriler dahilinde gözüme en uygun görünen strateji olduğu için yazdım ve sıcaklığı da hesaba kattım elbette..! Ama sadece 1 derece sıcaklık farkı (son çeyrekte 22 C'den 23 C'ye yükselmesi) 15 15 25 0 riskleri taşıyamayacak duruma getirdi lastikleri ve son 1 tur kala 1.'liği ellerimizle hediye edip 3.'lük podyumuna razı olmak durumunda kaldık. Sevgili PIRELLI camiasına 7'den 77'ye hepsine sevgilerimi iletiyorum ve de her yerlerinden dostça öpüyorum... (yani daha ne diyeyim..! ) | |
|
| |
ZaferDerelioğlu
Mesaj Sayısı : 72 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi C.tesi Mart 20, 2010 12:56 pm | |
| 15 15 13 riskle 1 turr daha olsaydı bende pit yaparmışım Cem abi soft lar için bu risk A1 de limit miş. | |
|
| |
Baris Karacaoren Admin
Mesaj Sayısı : 64 Kayıt tarihi : 26/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi C.tesi Mart 20, 2010 3:51 pm | |
| Monte carloda rookie için Tek pit düşük risk(20ve altı) hard Amatorler için yine tek pit hard daha yüksek riskler kullanılabilinir.. Bende geçişin bu denli zor olan bir pistte tek pit kullanmak en mantıklısı.. | |
|
| |
Mustafa Tural
Mesaj Sayısı : 176 Kayıt tarihi : 26/02/10 Yaş : 40
| Konu: Geri: Strateji üretimi C.tesi Mart 20, 2010 4:42 pm | |
| bende öyle düşünüyorum bu yarış ve sıcaklıkda başka bir lastikle çıkmak çok fayda getirmez diye düşünüyorum rookieler için 10 10 20 amatör grup için 15 15 25 risk kullanmak doğru olur kanaatindeyim.Ancak yeni çıkan arkadaşlar 0 risklerle yarışmaya devam ederlerse daha faydalı olur onlar için. | |
|
| |
Halil Akinci
Mesaj Sayısı : 16 Kayıt tarihi : 27/02/10
| Konu: Geri: Strateji üretimi Ptsi Mart 22, 2010 10:44 am | |
| Amatör grupta hard lastiklerle tek pit yapıcam fakar riskler konusunda emin değilim.0 0 15 olarak belirledim fakat daha yüksek risklerde ve bu sıcaklıkta lastikler nasıl dayanır kestiremiyorum. | |
|
| |
| Strateji üretimi | |
|